lördag 20 augusti 2011

Filmkväll med fjortistema, eller?


Ikväll är det äntligen dags för mitt och Saras filmmaraton. Patrik är inte hemma och då passar vi på. :-) Han uppskattar inte riktigt den här typen av film vi ska ägna kvällen åt. Varför kan jag inte riktigt förstå. Vi ska se Twilight och Eclipse, New Moon hoppar vi över då den inte riktigt håller måttet. Vissa tycker att detta är riktigt fjortis och det kanske det är. Men jag har aldrig fått chansen att vara fjortis då det "uppfanns" när jag passerat tonåren. Så nu är det min tur att vara lite fjortis.

Denna afton till ära bjuder jag på salami- och brieostpaj och Ben&Jerrys glass till efterrätt. Till pajen hade det suttit riktigt fint med ett smakrikt rött vin, men det är ju en fjortiskväll och de dricker inte rödvin. Det kanske skulle varit folköl spetsat med Alvedon isåfall, men det känns liksom inte riktigt lockande. Kaffe kommer vi dricka även om det inte riktigt passar in i temat, men alla teman måste ju ha ett litet undantag. :-)

Så nu gott folk, ring nu inte och stör oss, för vi är väldigt upptagna med att kolla in vampyrer.... ;-)

1 kommentar:

  1. hehehe :-D Kan tänka mig att Patrik inte gillar filmerna. Men jag är lite nyfiken, samtidigt som jag är lite emot det hela. Med vampyrer alltså. Hoppas att ni hade en rolig kväll.

    Kram, Mia.

    SvaraRadera