tisdag 9 augusti 2011

Parfym



Nu närmar sig hösten med stormsteg (förhoppningsvis) och då är det extra roligt att piffa till sin garderob och även att införskaffa en ny doft. Men att hitta en som passar just mig är inte det enklaste i denna djungel. En djungel där jag tycker allt doftar jättegott på alla andra men apa på mig. Jag tycker inte jag har några konstiga önskemål egentligen. Jag vill ha en fräsch doft, lite åt citrushållet. Ingen kryddig historia eller sötsliskig tung sak. Men det verkar inte finnas något i min smak där ute.

Länge har jag kikat på Cleans olika parfymer. Beskrivningen på dem är just fräschhet, nyduschad och nytvättad, men trots det så är de alldeles för söta för min hud. Ingen fräsch och nyduschad doft infinner sig utan den blir kväljande tung och doftar inte alls gott. Men nu har jag hittat en ny parfym i deras sortiment som heter outdoor shower fresh och den doftar faktiskt gott även på mig. Jag har testat den några gånger nu i affärerna, för att verkligen känna alla stadier som en parfym går igenom. Och jag tror jag tycker om det jag känner. Så kanske är det ändå den jag ska slå till på till hösten. Lite somrig fräschör när höststormarna viner, det vore väl något. ;-)

Vad har ni för doftfavoriter?

3 kommentarer:

  1. Hej.
    DKNY- gröna äpplet och den rosa.
    Dolce gabana- The one, tror jag den heter.
    Sofia

    SvaraRadera
  2. Ja den gröna har jag också, den doftar riktigt gott tycker jag. Det blir nog att beställa en clean tror jag. :-)

    SvaraRadera
  3. Har du hört talas om den här parfymen? L'Essence Des Notes lessencedesnotes.se

    SvaraRadera