lördag 27 augusti 2011

Sinova forte

Jag får, nästan varje gång, jag bli förkyld problem med mina bihålor. Alltid är det likadant; ett tryck över kinderna och att snyta sig är bara att glömma. Det kommer inte ut!! Två gånger har jag behövt åka till sjukhuset, där de tagit hål och spolat rent. Inget som är sådär jättetrevligt vill jag lova. Åtskilliga antibiotikakurer har jag ätit och alldeles förmycket nässpray har jag använt...

Nu är vi där igen. Linus har gått och snörvlat och det liksom hoppar på mig. Jag är igentäppt och nässpray hjälper mig att sova men jag försöker undvika det på dagen då det annars lätt blir överkonsumtion. Men nu har jag beslutat mig för att pröva något nytt som en kollega tipsade mig om, Sinova fote. Det är ett naturläkemedel som fungerar avsvällande på svullna nässlemhinnor. Hennes dotter hade prövat och hade tidigare haft samma problem som jag så jag tänkte att det kanske är värt att testa.

Naturläkemedel är annars något jag inte lovordar. Efter att ha jobbat på Mava sedan 2007 och gått i Dr Svenssons skola har jag egentligen inte så mycket positivt att säga om naturläkemedel, speciellt inte i kombination med vanliga läkemedel. Men nu tar ju inte jag några sådana så då får jag ge det ett försök.

Vad tycker ni om naturläkemedel?

4 kommentarer:

  1. Personligen tycker jag att det känns bättre att äta naturläkemedel, än att äta vanlig medicin. Det är ju kännt att vanliga läkemedel, stannar kvar i kroppen mer än vad naturläkemedel gör. Och det samlar sig och du får men av det.

    Inget jag vill utsätta mina och mig för, om det finns ett naturläkemedel som kanske ger samma effekt som det kemiska. Äter sällan läkemedel då jag vill ge kroppen en chans att reparera eller återhämta sig av sig självt. Det är ju det vi har vårat emutförsvar till. Finns det inget som kan hjälpa än det från apoteket på t.ex. sjukhuset, så tar vi ju det. Hoppas att du och Linus blir av med förkyldningarna och att de andra har det gott.

    Läste att Patrik var i sthlm på kickoff, hoppas det varit kul för honom där. Nu ska vi gå och vara lite sociala här, är hos mamma och pappa igår till idag. Tack för kassen med kläder. Den står och väntar på oss vid deras dörr. Ska bli kul och se vad det är för kläder där i och vad Linnea tycker om dem sen.

    Ha det gott. Kram, Mia. :-)

    SvaraRadera
  2. Kanske också ska prova det! Har haft problem med bihålorna mina sista förkylningar nu i vår!

    SvaraRadera
  3. Hej Lisa.
    Jag käkade vanlig Sinova för längesedan och har inget över för dem.......fick skit ont i magen. Krya på dig. I morgon börjar skolan.

    SvaraRadera
  4. Kan säga att jag inte hade någon direkt effekt alls av den så den köper vi inte igen.

    SvaraRadera