fredag 12 augusti 2011

Helgen stundar


Nu är det då helg, vilket i min värld inte alltid innebär ledighet. Jobbar man som jag, inom vården, så jobbar man tre skift, dygnet runt, 365 dagar om året. Just den här helgen känns det ändå som om jag är lite ledig. Jag går åter på nattpass på söndag.

Idag avslutade jag två nätter och vi tar det lite lugnt här hemma. Vi har grillat lite och njuter nu med ett eller flera glas rött. Imorgon blir det åter grill och då tillsammans med våra kära grannar. Det är alltid väldigt trevligt att hitta på något ihop med dem för man vet liksom inte riktigt hur det slutar... :-) Linus ser mycket fram emot detta då han får "leka med Kenneth och Pia" som han säger. :-)

Ha nu en riktigt trevlig helg där ute. Det ska jag ha! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar