söndag 3 augusti 2014

Sista dagen...

Japp då var den då här, den där dagen som man för fyra veckor sedan såg så lååååångt borta; sista semesterdagen. Imorgon ringer klockan 05.30 och det är bara att gå upp och göra sig iordning för jobb 7-16.

Men inte ska jag vara missnöjd. Vi har haft en toppenfin semester. Fyra härliga veckor där vi tagit det lugnt. Gjort lite utflykter här och var samt en lite längre resa till vackra Dalarna. Inte ska jag klaga, jag är brunare än på många år för att jag kunnat ligga i solen och läsa. Vi har haft strålande fint väder nästan varje dag och då det varit lite sämre har man tacksamt grejat inomhus.

Att börja jobba har ju sina fördelar också givetvis. Det blir lite mer rutin på dagarna. Man äter lite normalare, nöjer sig med vatten till maten och lever inte som om det är lördag sju dagar i veckan.....

Kort sagt, semestern har jag inget att klaga på. Men visst, det hade inte skadat med några veckor till.... ;)

Njut ni som har några veckor kvar eller kanske har ni inte haft er första vecka än. Tänk då vad som ligger framför er. ;)

Nu ser jag fram mot kräftskiva på fredag. Njutbart!! Sen kommer förhoppningsvis fina höstdagar med klar hög luft, sådana dagar jag gillar. Så att min semester är slut är inget att deppa över. Min favorittid, hösten, står ju för dörren!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar