fredag 18 december 2015

Nu räknar vi snart ner

På söndag är det fjärde advent. Sista ljuset tänds. Tiden har som vanligt gått lite väl fort. Som vanligt blir det att handla julklappar i sista minuten. Det är nog bara att inse, det SKA vara så.

Sedan första advent har jag spelat julsånger både hemma och i bilen. Varvat mellan christmasoldies från 50-60 talet och nu senast har det blivit countrychristmas. Julsånger med countrystuk. De är riktigt trevliga måste jag säga. Har ni inte lyssnat är det dags att göra det nu. Spotify har många bra listor.

Men oavsett genre av musiken så finns det en julsång som är vackrare än någon annan; Oh holy night. Det finns ingen vackrare sång än denna, framförd av en djup mansröst. Det ger mig gåshud!

Hur vill du att julmusiken ska vara?

Julgranen tog jag in i måndags. Oj vad jag slet. Julgransstammen var för tjock för att passa i julgransfoten.... Så det fick bli lite justeringar. Men tillslut så fick jag den på plats. :)




I år fick granen en annan placering då vår braskamin och granar inte är så vänskapliga. Förra året var vi ju på Gotland och firade jul så då hade vi ingen gran hemma. Men året innan, ja då fick vi byta gran den 22e för alla barr bara ramlade av. Det vill jag inte behöva göra igen.

Så nu har granen successivt fått vänja sig vid husvärme och stått i rikligt med vatten. I år har jag läst på hur granen ska tas om hand på bästa sätt. :)




Så nu njuter vi av en vacker och tät gran. Som än så länge inte barrar....

I helgen jobbar jag och fram till den 23e. Sen blir det lite julledigt även för mig. :) Det ska bli riktigt skönt.

Julafton ser lite annorlunda ut i år men på ett bra sätt. Jag är väldigt säker på att det kommer att bli en toppenbra julafton.

Hur långt har ni kommit i era förberedelser?



- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Här spelas allt från klassiker till countrylåtar, gillar att blanda hej vilt!
    Kommer bli en riktigt bra jul tror jag 😀

    SvaraRadera