söndag 13 december 2015

Pepparkaksgrissini

Ikväll står alltså Glöggmys à la Liselott för dörren. Jag älskar sådant här. Att planera, fixa, förbereda och ha små sammankomster. De kvittar hur mycket jag har som jag måste göra, så finns alltid ork för detta. Det är det som får mig att ticka och slappna av faktiskt. :)

Det är kanske tur att vi inte bor större. Det skulle bli dyrt. Men jag lägger hellre pengar på sådant här för det ger mervärde i form av ovärderliga minnen, än någon dyr pryl. Klart att det är ju också roligt men jag uppskattar det sociala mer. :) Det som sätter käppar i hjulet är tiden att få till det. Den har jag ännu inte hittat något sätt att påverka.

Här kommer recept på ett annat av tilltuggen. Pepparkaksgrissini från Jul med Ernst. Vi gillar att titta på det ihop hela familjen. Det är mysigt.

Pepparkaksdeg
Parmesanost
Flingsalt

Sätt ugnen på 175 grader. Kavla ut degen i en rektangel. Inte riktigt så tunn som när man kavlar pepparkakor. Strössla över riven parmesan och flingsalt. Skär eller sporra i 2 cm breda remsor.


Lägg remsorna på en bakplåtspappersklädd plåt. Grädda i 6-7 min ca.


Jag insåg när jag gjort mina att det var permisar man skulle ha på. Jag tog cheddarost. Men det går nog lika bra. :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar