fredag 28 maj 2010

Marsipankris


Kavlingsmarsipan i olika färger
Så var det dags för nästa tårta och den skulle jag ha vit marsipan till. Och som vanligt tänkte jag att det köper jag i stan, på kondiset som jag brukar. Men inte hade jag en tanke på att det kanske är brist på det nu när det är morsdag, pingst och bröllop hit och dit. Så jag fick inte köpa min marsipan. Överallt jag ringde sa samma sak; antingen att de inte hade eller att den var slut... Tillslut fick jag tag i marsipan, som inte var vit utan "ofärgad". Så nu får jag väl ge mig i kast med att färga själv. Vi får väl se hur detta slutar.

Hur gör alla andra som håller på med tårtor? Har de något superlager av marsipan i en källare eller skickar de efter i tid och otid från nätet? Visst det finns något som heter framförhållning, men inte kan man väl begära att folk ska beställa tårtor flera månader i förväg så jag kan planera mina beställningar, eller kan man det?

2 kommentarer:

  1. Hoppas det blir bra med egen färgad vit marsipan :-) Men så duktig som du är tror jag inte det blir några problem :-)

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt sgs alltid ett stort (flera kg) lager marsipan hemma...marsipan och sugarpaste har ju bra hållbarhet (minst ett år) så man brukar nog få användning för sitt lager förr eller senare. ;-)

    SvaraRadera