måndag 31 maj 2010

Mors dag

Igår var det mors dag och det firades här hemma med en tårta som min svärfar har beställt. Min mamma och Patriks mamma och pappa var här och tillsammans njöt vi av en fin eftermiddag i solen. Önskemålet var en somrig tårta med liljekonvaljer på. Annars fick jag göra den lite som jag ville. :-)

Innehållet var ljusa bottnar, vaniljmousse och jordgubbskvarg. Spacklade med smörkräm smaksatt med vaniljsocker. Täckt med rosa marsipan och dekoration gjord i sugarpaste.

Jag blev riktigt nöjd med resultatet och likaså beställaren och övriga mammor. :-) Och marsipanen jag bekymrade mig över blev också bra, det gick helt ok att färga in den själv även om det är enklare att köpa färdigfärgad. Men då ska man ju ha lite framförhållning. ;-)

6 kommentarer:

  1. Du kickar ass, wife! Jag har alltid tyckt att dina tårtor är väldigt fina och denna är så klart inget undantag. Men du får extra stilpoäng eftersom detta nog är den enda tårta jag känt att jag kunnat tänka ta en bit till av. Med tanke på att tårtor kanske inte är mitt favoritfika, är det ett riktigt bra betyg!

    Patrik

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa! Mamma och jag pratade igår på telefon, och då så berättade hon för mig hur nöjd hon var med hela morsdag - dagen. Härligt! :-) Nu när jag läser om det och ser bilderna på tårtan du gjort här, så förstår jag hur nöjda de/ni måste ha varit. Mys! :-D Den tårtan är jätte vackert gjord. Ha det gott. Kramar, Mia.

    SvaraRadera
  3. Hej Liselott.
    Jätte fin tårta, jag är imponerad.
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Tack för alla fina ord. ;-) Vad glad jag blir!

    SvaraRadera
  5. Den är jättevacker! Det tog säkert sin lilla stund att göra liljenkonvaljerna, får beundra ditt tålamod. Verkligt lyckad tårta!

    SvaraRadera