lördag 22 maj 2010

Sommarland


Idag var jag, Patrik, Linus och Julia på Skara Sommarland. Vi var där tillsammans med Patriks mor och far samt hans syster och hennes familj. Kommunal firar 100 år i år och detta var endel i firandet.

Jag vet inte när jag senast var på Skara Sommarland, men det var längesedan. Det var väldigt mycket folk som var där och vädret var verkligen på vår sida. Julia som älskar att åka karusell trivdes som fisken i vattnet. Hon och Patrik åkte det ena efter det andra och då det inte var långa köer gick det snabbt att komma ombord på åkattraktionen. Bakom plasket på bilden finns Julia och Patrik. :-)

Det ingick lunch i biljetten vilket vi hämtade ut och åt i det gröna. Det var någon pastasallad ihop med kyckling samt en sås. Maten var så kall att den nästan var frusen, men det var helt ok ändå. Medan vi åt lyssnade vi på Galenskaparna Aftershave som uppträdde på scenen längre fram. Det var trevligt.

Nöjda och glada åkte vi sedan hemåt. Julia somnade snabbt i bilen. Jag tror att hon har haft en jättefin dag. Det har i alla fall jag haft. Tack snälla Ulla för att du fixat biljetter åt oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar