onsdag 15 september 2010

Egengjord nyponsoppa



När jag satt och kollade runt på olika bloggar på nätet hittade jag en alldeles underbar blogg, söta saker. Bilderna och recepten var så härliga och jag hittade ett som jag blev så nyfiken på, nämligen hemmagjord nyponsoppa. När jag och Linus lämnat Julia på förskolan, tog vi en promenad för att se om vi hittade några nyponbuskar här i krokarna. Och det gjorde vi. :-) Så idag när vi hämtat Julia så tänkte jag ta med mig barnen och plocka nypon. Sen ska vi rensa och torka dem i ugnen för att sedan göra hemmagjord nyponsoppa!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Intressant. Själv har jag gjort det nästan från grunden. Mycket godare och inte lika sött som den i affären.

    Har nyponpulver hemma, på den påsen, står det ett recept. Som tur är har jag oftast de ingredienser, som behövs till det här hemma.

    Att göra det ännu mer från grunden, det tycker jag låter intressant och spännande. Finns mycket nypon här omkring, men jag har inte tänkt på att plocka. hehe.

    Kram, Mia.

    SvaraRadera