onsdag 15 september 2010

Proppenkväll

Så var det då åter dags för Proppen. Den här gången utan Alvin. Och det gick väl det också även om Julia inte riktigt tyckte om att åka och springa utan honom. Den här gången var det jag som sprang med henne och det gick bra. Vi sprang hela sträckan, 1 km. Ibland gick det lite motigt och hon ville inte riktigt, men då fick jag coacha och pusha lite så hon tog i lite till. Sista biten innan mål var jobbig, men hon rushade in i mål och kom före mig. :-) Och efteråt var hon väldigt stolt över att hon hade sprungit hela sträckan. Jag kände mig lite elak som inte gav efter när hon sa att hon ville gå utan pushade på att hon skulle springa. Men som sagt, efteråt var hon så stolt så då kändes det lite bättre.

Ang. det här med Alvin. Julia är väldigt orolig för att han inte ska komma hem till henne. Att han ska bli kvar där borta. Och hon väntar på ett vykort från honom, varje dag, vilket inte har kommit än. Jag förklarar att det tar lång tid för posten att komma hit till Sverige från Tunisien, men hon accepterar inte det. Ska bli kul att se hur hon blir när de träffas på söndag, då det är dags för dem att börja på Sports Academy tillsammans. :-)

1 kommentar: