tisdag 7 september 2010

Kladdkaka med kanel och chili



Här kommer receptet på en av de godaste kladdkakor jag ätit. Det här borde ni verkligen testa. :-)

Ingredienser

100 g smör
2 ägg
2 dl strösocker
1 dl vetemjöl
3/4 dl kakao
1 tsk vaniljsocker
2 tsk malen chilipeppar ancho style
2 tsk malen kanel

Gör så här
Sätt ugnen på 175°. Smörj och bröa en form med löstagbar kant ca 23 cm i diameter. Smält smöret. Vispa ägg och socker vitt och pösigt. Rör ner smöret. Blanda mjöl, kakao, vaniljsocker, kanel och chili. Rör ner det i smeten. Grädda i mitten av ugnen ca 20 min. Låt kakan svalna. Servera med glass eller lättvispad grädde. Den blir nästan ännu godare dagen efter.

Orginalreceptet kommer från www.arla.se. När jag gjorde den tog jag lite mer chili än vad de hade angivit och dessutom tillsatte jag kanel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar