lördag 26 oktober 2013

Underbar middag

Ikväll har vi ätit middag tillsammans med vår kompis Marcus. Jag testade en ny rätt att bjuda på som jag hittade på den fina bloggen, två små kök. Kyckling med smak av parmesan. Oj vilket beröm jag fick!! :D Det här måste ni testa, det var så gott.

Till kycklingen drack vi det här vinet, Monti Garbi. En Italienare på Rapassodruva, 99 kr, nr 5328. Går under beskrivningen kryddigt och mustigt. Oj vad gott det var. När jag bad om tips på Systembolaget på ett vin som skulle passa till kyckling med parmesan var det en svår mix. Kyckling kräver ett lättare vin medans parmesan kräver ett mustigare vin. Mannen som rekommenderade detta tyckte jag skulle låta parmesanen styra och det var ett klokt val. :)

Kolla in mina fina ljusstakar på bordet. ;) Ett köp från dagens runda på stan. Behöver några till så om ni sitter på några ljusstakar i silver hemma som bara står och skräpar så är jag kanske intresserad. Jag ska införskaffa mig två stycken till i olika längd och utförande tänkte jag.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar